Soluția Hipocrate
Ca functionalitate principala, Hipocrate integreaza si interconecteaza toate activitatile medicale de spital, laborator, imagistica, farmacie, programe nationale de sanatate (ex. Diabet, Dializa, TBC) si ambulatoriu de specialitate cu activitatile complexe de management si raportare in domeniul medical. Prin intermediul lui se urmareste pacientul incepand de la prezentarea sa la sectia de garda sau biroul de internari, este condus printre examinari si consulturi interdisciplinare spre internarea pe o sectie, la un anumit medic si intr-un anume pat. De asemenea, urmareste tratamentul medicamentos administrat, investigatiile paraclinice efectuate (laborator, explorari functionale, radiologie, etc.), cunoaste regimurile de masa administrate si se ocupa de externarea pacientului adunand toate datele cu profil medical prin intermediul epicrizei, in Fisa de externare, in Biletul de externare sau in Scrisoarea medicala catre medicul de familie. In decursul internarii – automat – sistemul actualizeaza diversele consumuri per pacient, cum sunt medicamentele si materialele sanitare, cheltuieli pentru hrana si spitalizare, analize de laborator si radiologie, evidentiate in Decontul pacientului. Statisticile legate de zilele de spitalizare, duratele medii de spitalizare, rulaj paturi si utilizare paturi, sunt actualizate, de asemenea, automat.
Functionalitati modulare specifice
Functionalitatile principale puse la dispozitie de Hipocrate au o structura modulara, pentru a reflecta rolurile si responsabilitatile principale indeplinite de personalul medical si paramedical. Aceste module pot functiona independent sau impreuna. De asemenea, un utilizator nu are acces decat la functionalitatea specifica activitatii sale. De exemplu, un medic are acces la pacientii proprii si la pacientii aflati in sectia din care face parte, dar nu are acces la stocurile de farmacie sau la aparatura de laborator. Totusi, el va putea accesa lista de medicamente cu stoc disponibil pentru a prescrie un tratament sau la lista de analize pentru a cere anumite investigatii.
Sistemul prezinta o serie de mecanisme de validare sau alte forme de conservare a consistentei informatiilor:
nivele de acces pentru utilizatori:
administrator, acces sectie, acces farmacie, acces statistica (dupa cum am mentionat deja);
inchidere documente
posibilitatea inchiderii documentelor cu anumite particularitati sau decizii (in caz de pensionare, deces, schimbare domiciliu);
verificari statistica
posibilitatae “inghetarii” activitatii pe fise care au fost deja raportate intr-o perioada data.
MODUL FISIER
Primire pacienti
- Este accesibil tuturor sectiilor de garda, sectiilor de urgenta si biroului de internari;
- Permite regasirea unui pacient dupa criterii complexe de cautare;
- Inregistreaza datele pasaportale complete ale pacientului;
- Inregistreaza datele medicale generale ale pacientului (ex.: grup sangvin, RH, alergii, boli cronice);
- Afiseaza intreg istoricul medical al pacientului in spital;
- Afiseaza istoricul investigatiilor paraclinice ale pacientului, de ex. cererile de analize de laborator;
- Gestioneaza unic pacientul, dupa un numar intern garantat unic si dupa CNP;
- Permite inregistrarea consumului de medicamente, a materialelor si a proceduri medicale, standardizate in programul national DRG;
- Permite internarea pacientului pe sectie, la un anumit medic si intr-un anumit pat. De asemenea, permite specificarea diagnosticului de internare si al regimului de masa;
- Permite inregistrarea detaliilor de prezentare: departament de garda (sau birou de internari, dupa caz), medic, diagnostic, decizie in urma examinarii medicale, detalii despre transport, venire si despre insotitorii pacientului;
- Internarea insotitorilor cu alocarea unui numar de registru diferit de numarul de FO din registrul pacientilor;
- Pentru insotitori permite specificarea datei intrarii si iesirii, nume, prenume, regimul de masa;
- Realizarea automata si tiparirea Miscarii zilnice a bolnavilor incluzand si insotitorii. Realizarea unui centralizator de regimuri pe pacienti si a foii de alimentatie.
Internari – transferuri - externari
- Sistemul genereaza un numar unic de internare, utilizabil in format de coduri de bare. Garanteaza unicitatea acestui numar. Extinde numarul unic atasat pacientului;
- Asigura internarea pacientilor pe sectie si pe pat, la o data si ora specificate;
- Inregistreaza diagnosticul principal, diagnosticul la 72 de ore, diagnosticele secundare si procedurile medicale efectuate pacientului; codificarea se realizeaza pe baza clasificarii internationale a maladiilor CIM 10, elaborate de OMS (sau alt standard in functie de cerintele clientului);
- Gestioneaza tratamentul medicamentos efectuat pacientului;
- Gestioneaza transferurile in sectii de terapie intensiva:
- Sectia si medicul de specialitate terapie intensiva;
- Data si ora transferului;
- Diagnosticul de transfer;
- Regimul alimentar.
- Gestioneaza transferurile in alte sectii clinice:
- Sectia si medicul la care se transfera pacientul;
- Data si ora transferului;
- Diagnosticul de transfer;
- Regimul alimentar;
- Foaie de transfer.
- Pentru externare, permite specificarea:
- datei si orei externarii;
- diagnosticelor de externare principal 1 (si principal 2 asociat, daca este cazul) atat in format standardizat OMS (sau alt standard in conformitate cu legislatia in vigoare sau cu cerintele specifice clientului), cat si in formularea libera a medicului care face externarea pacientului;
- epicrizei;
- starii la externare;
- tipului de externare;
- unitatii spitalicesti pentru cazuri de transfer;
- concediului medical.
- Permite imprimarea documentelor specifice:
- biletului de externare in care este evidentiata atat epicriza pacientului cat si rezultatele investigatiilor paraclinice (laborator, explorari functionale, etc.), selectabile pe criterii patologice;
- scrisorii medicale;
- decontului de cheltuieli al pacientului (Cf. Ordinului Ministrului Sanatatii Nr 1100/14.10.2005).
DRG
- Gestionarea datelor care definesc sistemul de clasificare DRG (Set Mimin Date Pacient): varsta, sex, durata de spitalizare, dignostic la internare, diagnostic principal la externare, diagnostice secundare, proceduri, starea si tipul externarii, greutatea la nastere (in cazul nou-nascutilor), etc.;
- Codificarea datelor necesare:
- Diagnostice (principal la internare, principal la externare, secundare – comorbiditati şi complicatii), folosind lista extinsa a CIM-10 (in uz oficial la toate spitalele din Romania);
- Proceduri (interventii chirurgicale, explorari functionale, investigatii radiologice), folosind lista CSSDM;
- Datele necesare sunt colectate din FOCG;
- Colectarea datelor de la nivelul fiecarui pacient externat sub forma electronica;
- Gestionarea informatiilor şi a confidentialitatii pacientilor;
- Posibilitatea efectuarii raportarilor lunare DRG cu preverificarea validitatii datelor de raportat catre INCDS, datorita existentei testelor de invalidare care se pot adauga dinamic.
- Codificarea datelor necesare:
- Vizualizarea in timp real a informatiilor despre ICM-ul obtinut si posibilitatea verificarii acestuia cu cel mai bun diagnostic similar.
In Fisa de externare a unui pacient sunt afisate urmatoarele informatii:
- diagnosticul principal la externare
- diagnosticele secundare
- procedurile inregistrate
- numarul de executii ale acestora
- Foaia de observatii cu cel mai mare ICM obtinut de catre unitatea medicala pe grupa de diagnostice in care se incadreaza diagnosticul principal de externare al pacientului in a carui fisa de externare se afla utilizatorul
Sectii
- Gestioneaza activitatea zilnica pe sectii;
- Urmareste procedurile medicale efectuate;
- Urmareste stocurile de medicamente si materiale din aparatul sectiei;
- Urmareste pacientii curent internati in sectie.
Urgenta si Ambulatoriu
- Gestiune informatii prezentare si examinare;
- Cautare fise de prezentare in format rapid/avansat;
- Cautare fise de examinare in format rapid/avansat;
- Adaugare informatii personale despre pacient;
- Adaugare fise de prezentare pe un pacient;
- Completare diagnostic de trimitere;
- Adaugare fise de examinare pentru o prezentare;
- Completarea diagnosticului in urma examinarilor;
- Consulturi interdisciplinare;
- Urmarirea medicatiei administrata pacientului;
- Posibilitatea completarii in format electronic a fisei de urgenta;
- Sincronizare cu registrele manuale din sectii/urgenta/ambulatoriu/ambulanta;
- Protejarea modificarii informatiilor de catre persoane neautorizate;
- Posibilitatea vizualizarii istoricului medicatiei;
- Prescriere tratament medicamentos si posibilitatea tiparirii retetei;
- Posibilitatea programarii pacientului in ambulatoriul de specialitate.
Spital
- Cautare fise de internare in format rapid/avansat;
- Cautare fise de externare in format rapid/avansat;
- Adaugare fise de internare pe un pacient;
- Adaugare fise de examinare pentru o prezentare;
- Internare pacient pe sectie/salon/pat;
- Adaugare diagnostic principal la internare, la 72 de ore cat si diagnostic text liber;
- Adaugare diagnostice secundare la internare;
- Gestiunea transferurilor in sectii de terapie intensiva;
- Gestiunea transferurilor intre sectii;
- Consultul poate fi la un cabinet dar pot fi si consulturi interdisciplinare, neconditionate de specialitate;
- De asemenea, sunt posibile si evidentiate examinarile periodice ale pacientilor, precum si orice alte examinari suplimentare specifice;
- Sincronizare cu registrele manuale;
- Protejarea modificarii informatiilor de catre persoane neautorizate.
Programari
- Programarea vizitei pacientului catre unul dintre urmatoarele cazuri:
- direct medic specialist;
- control anual specific;
- control semestrial specific;
- controale suplimentare specifice.
- Registrul de programari permite inregistrarea programarii pacientului la un cabinet anume – de medicina de familie sau medicina de specialitate – cu optiunea selectarii unui medic anume dintr-un grup cu aceeasi specialitate;
- Adaugarea programarii pacientului in data si la ora dorite;
- Specificarea serviciilor pentru care se face programarea;
- Corelare intre timpul afectat pentru efectuarea serviciilor si durata programarii;
- Pentru fiecare programare sunt specificate tipul (control periodic, consultatie de rutina, analize, investigatii), optiuni configurabile in functie de necesitatile unitatii sanitare;
- De asemenea este evidentiat statusul programarii (noua, anulata, onorata, neonorata, reprogramata, etc.);
- Atentionarea utilizatorului referitor la programarea care urmeaza intr-un interval de timp predefinit;
- Raport printabil al programarilor existente pe o anumita specialitate intr-un interval de timp.
Concedii Medicale
- Permite acordarea concediilor medicale pentru pacienti;
- Ofera posibilitati de cautare a concediilor medicale acordate;
- Creaza un istoric al concediilor medicale acordate pacientilor;
- Calculare automata a intervalului de concediu in functie de data de inceput si numarul de zile acordate.
Buget alocat pe sectie
- Aplicatia permite introducerea unui plafon anual / lunar al sectiei;
- Faciliteaza urmarirea si gestionarea fondurilor ramase in urma consumului de medicamente si materiale sanitare pentru fiecare sectie in parte.
MODUL LICITATII
- Se pot configura pentru licitatii:
- Furnizori
- Categorii de medicamente
- Medicamente
- Organizarea propriu zisa a licitatiei
In urma unei licitatii sunt disponibile rapoartele:
- Oferta medicamente – se pot vizualiza toate medicamentele, sau fiecare medicament in parte, in ordinea preturilor propuse de firme si pentru o anume licitatie;
- Oferte castigatoare – se poate vizualiza oferta tuturor furnizorilor, sau a fiecaruia in parte si pentru o anume licitatie;
- Medicamente neofertate – cuprinde lista tuturor medicamentelor care nu au participat la licitatia respectiva.
- Aplicatia permite accesul la informatiile despre licitatii, prin crearea unui istoric al acestora.
MODUL LABORATOR
- Realizarea de cereri de analize direct din sectii catre laborator;
- Integrare cereri de analize de laborator pe pacientii din sectii;
- Cautare avansata a cererilor de analize de laborator;
- Transmitere si achizitie automata de rezultate pentru toate aparatele care permit modul de lucru; automat, pe baza de coduri de bare;
- Vizualizare rezultate pe sectii dupa validarea preliminara in laborator;
- Procesarea intregului volum de cereri venite;
- Editare detaliata a cererilor de analize de laborator;
- Facilitati avansate de urmarire a statusului unei cereri;
- Facilitati avansate de editare manuala a rezultatelor;
- Distinctie intre rezultatele procesate automat si manual;
- Gestiunea costurilor unei analize de laborator;
- Protejarea modificarii informatiilor de catre persoane neautorizate;
- Automatizarea proceselor prin bar-code, aplicatii de transmisie automata de la analizoare la host computer-sistem informatic si suport pentru aplicarea standardului SR ISO 17025 privind Cerintele Generale pentru Competenta Laboratoarelor de Incercari si Etalonari;
- Separarea comunicatiei de aplicatia propriu-zisa;
- Afisare in timp real in momentul receptionarii datelor;
- Receptionare de imagini si structuri complexe;
- Algoritmi de corectie a erorilor;
- Comunicatie bidirectionala bazata pe negociere analizor – server;
- Sistem complex de preluare si procesare a informatiilor;
- Sistem avansat de toleranta la erori;
- Sistem de memorare duala a datelor pe perioadele in care serverul central este inactiv;
- Facilitati de „autoinvatare” a analizelor si rezultatelor noi;
- Sistem integrat pentru coduri de bare;
- Raportari standard:
- Fisa de rezultate de analize;
- Registru cereri de analize cu interval dinamic de imprimare;
- Centralizator al activitatii pe domenii de lucru, cu interval dinamic de imprimare;
- Raportari catre CAS in formatele standardizate.
MODUL IMAGISTICA MEDICALA
- Submodule:
- Radiologie
- Ecografie
- CT-RMN
- Explorari functionale
- Anatomie Patologica
- Integrare cereri de Imagistica Medicala de laborator pe pacienti din sectii;
- Cautare avansata a cererilor de Imagistica Medicala de laborator;
- Vizualizare imagini pe sectie (pentru aparatele care permit achizitia de imagine). Vizualizare rezultate pe sectie pentru toate aparatele.
- Editare detaliata a cererilor de Imagistica Medicala de laborator;
- Facilitati avansate de urmarire a statusului unei cereri;
- Gestiunea costurilor;
- Protejarea modificarii informatiilor de catre persoane neautorizate;
- Facilitati functionale:
- Preluarea imaginilor transmise in format DICOM si stocarea si organizarea acestora pe discul local;
- Crearea unei baze de date pentru usoara administrare a acestora;
- Cautarea fisierelor in functie de: Nume Pacient, ID Pacient, Data Studiului, Data transferului;
- Crearea unui CD cu date si imagini in format DICOM ale pacientilor ce include si o clona a programului, pentru usoara navigare a CD-ului si economia de resurse;
- Afisarea imaginii stocate in fisier;
- Afisare strat informatii utile deasupra imaginii: numele institutiei, numele pacientului, numarul imaginii, numarul seriei, chenar selectie imagine (arata imaginea activa);
- Vizualizare in mai multe moduri;
- Derulare imagini si serii apartinand aceluiasi pacient;
- Operatii de zoom (in & out);
- Parcurgerea usoara a imaginilor incluse intr-o serie cu ajutorul a doua butoane (Next Image, Previous Image);
- Parcurgerea usoara a seriilor de imagini apartinand aceluiasi pacient cu ajutorul a doua butoane (Next Series, Previous Series) ;
- Posibilitatea miscarii imaginii in interiorul ferestrei;
- Crearea unui “Slide Show”;
- Ajustare luminozitate si contrast folosind atat mouseul cat si un dialog in care pot specifica valorile cu ajutorul cifrelor;
- Modificarea adancimii de culoare (se pot afisa simultan 256 de nivele de gri);
- Masurarea distantelor in imagine (acolo unde exista informatii referitoare la distanta dintre pixeli), indiferent de factorul de zoom aplicat imaginii;
- Posibilitatea de inghetare a unei imagini intr-un mod de vizualizare cu mai mult de o imagine pe ecran.
MODUL FARMACIE
- Gestionarea furnizorilor de medicamente;
- Cereri de medicamente direct din sectie pentru fiecare pacient, pe toata durata tratamentului medicamentos;
- Alocare medicamente pe cereri zilnice cu modul avansat de regasire a cererilor;
- Alocare medicamente functie de substantele active;
- Integrare cu lista standard de medicamente editata de Ministerul Sanatatii;
- Posibilitatea vizualizarii stocurilor disponibile din aparatul de urgenta al fiecarei sectii si alocarea medicatiei din aparat pe pacienti;
- Evidenta medicamentelor cerute si eliberate din aparatul de urgenta al sectiei;
- Evidenta medicamentelor eliberate dintr-un anumit stoc, cu detalierea fiecarei condici pe care acestea au fost eliberate.
- Raportari financiare
- Nota interna de receptie;
- Consumuri de medicamente pentru sectii sau pentru intreaga unitate;
- Fisa de magazie;
- Raport intrari;
- Situatia intrarilor;
- Centralizatorul condicilor;
- Bonul de consum;
- Borderou justificativ;
- Balanta de verificare cantitativ-valorica a medicamentelor;
- Jurnal cumparari.
- Raportare in format standard
- Raportarea consumului de medicamente in formatul SIUI-FARM-CI, in conformitate cu prevederile OUG nr. 77/2011 si a Ordinului nr. 1518/2011, direct din aplicatie;
- Condica de prescriptie medicala cu interval dinamic de imprimare;
- Stocuri zilnice de medicamente (disponibile si/sau expirate);
- Costul medicamentelor per pacient;
- Urmarirea consumului unui medicament;
- Urmarirea consumului tuturor medicamentelor;
- Stocuri la data de…;
MODUL BLOC ALIMENTAR
MODUL BLOC ALIMENTAR
- Permite gestionarea furnizorilor si a facturilor de intrare;
- Ofera facilitati pentru urmarirea transferurilor intre gestiuni;
- Integrare cu pacientii internati;
- Alocare regimuri pe pacienti internati, in format centralizat;
- Configurarea meniului zilnic pentru fiecare regim alimentar;
- Posibilitate de salvare a meniurilor sub forma de sabloane;
- Recomandare automata a necesarului zilnic de alimente, pe baza centralizatorului de regimuri si a meniului creat la Bucatarie;
- Scaderea cantitatilor de alimente necesare din stoc;
- Posibilitatea vizualizarii necesarului de alimente pentru perioada urmatoare tinanda cont sau nu de stocul existent ;
- Evidenta cantitatilor contractate;
- Plafoane de costuri per regim si LZA;
- Rapoarte legate de consumuri
- Raportari financiare:
- Nota interna de receptie;
- Balanta de verificare cantitativ- valorica a alimentelor;
- Centralizator facturi;
- Bonul de consum;
- Lista inventar ;
- Lista zilnica de alimente (economii si depasiri/LZA);
- Stocuri la data de;
- Jurnal Cumparari.
- Raportare in format standard:
- Meniul zilei;
- Stocuri zilnice de alimente (disponibile si /sau expirate);
- Buletin de distributia alimentelor;
- Lista zilnica de alimente;
- Urmarirea consumului unui aliment sau a tuturor alimentelor;
- Fisa magazie;
- Valabilitate stocuri;
- Centralizatorul de regimuri incarcat automat cu informatiile de pe fiecare sectie, cu interval dinamic de imprimare.
MODUL INDICATORI MANAGEMENT
- Vizualizarea in timp real a nivelului indicatorilor de management stabiliti conform Ordinului 112/2007 actualizat pentru evaluarea activitatii managerilor;
- Cele patru tipuri de indicatori de performanta calculati sunt:
- Indicatori de Management al Resurselor Umane
- Indicatori de utilizare a serviciilor
- Indicatori de calitate
- Indicatori Financiar Economici
- Permite vizualizarea sub forma grafica a indicatorilor de performanta, cu optiunea de printare si de export in alte formate precum .xls, .pdf.
- Permite calculul indicatorilor de management, a indicatorilor diagrame si a altor rapoarte specifice, personalizate in functie de nevoile beneficiarilor;
- Generarea in timp real a fisei de evaluare conform Ordinului 112/2007 actualizat, cu punctajul obtinut pana in momentul generarii raportului.
MODUL FURNIZORI
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatorul de furnizori, avand posibilitatea de inregistrare a unui cod pe fiecare furnizor; de asemenea se poate inregistra Codul fiscal al fiecarui furnizor.
- Permite configurarea conturilor contabile pe fiecare furnizor, pe tipuri diferite de inregistrari contabile.
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele aferente furnizorilor:
- Grupe – se pot defini grupe in care se pot incadra, ulterior, furnizorii;
- Banci – se pot stoca informatii despre numele bancii si contul folosit de catre furnizor; sunt informative; pot fi accestate ori de cate ori se doreste aceasta informatie;
- Personal – permite stocarea unor date de contact ale fiecarui furnizor (persoana de contact, numar de telefon, adresa);
- Comentarii – se pot stoca informatii suplimentare despre fiecare furnizor, informatii completate manual, de catre utilizator;
- Inregistreaza factura furnizor.
- Permite completarea si vizualizarea articolului bugetar si sursei de finantare, pe document; aceste informatii regasindu-se apoi in executia bugetara (prin transferul in contabilitate al documentului).
- Permite inregistrarea si generarea automata a NIR-ului, prin completarea in factura a numarului si datei acestuia; prin apasarea butonului Genereaza NIR, sistemul va creea un NIR direct in starea Validat.
- Permite inregistrarea facturii pe baza comenzii furnizor (in cazul in care se achizitioneaza modulul Aprovizionare).
- Inregistreaza factura de retur de la furnizor, prin generarea acesteia dintr-o factura deja introdusa in sistem.
- Inregistreaza factura generata din NIR, in cazul in care utilizatorul inregistreaza / opereaza mai intai documentul Nir, dupa care documentul Factura Furnizor.
- Ofera posibilitatea generarii NIR-ului pe baza facturii, NIR-ul generandu-se in starea Introdus.
- Permite definirea la nivel de continut a valorii documentelor in functie de mai multe criterii de clasificare a atributelor (ex: distribuirea valorii facturilor de utilitati pe mai multe surse de finantare); distribuirea se poate face manual sau automat prin definirea unor sabloane procentuale de distributie.
- Permite previzualizara notei contabile inainte de a fi transferata in contabilitate, pentru verificarea corectitudinii datelor introduse.
- Permite transferul automat in contabilitate a fiecarui document in parte sau a mai multor documente in acelasi timp.
- Permite urmarirea relatiilor cu furnizorii, prin listarea unor situatii care sa reflecte facturi, plati, scadente.
- Permite evidenta situatiilor contabile si operationale.
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte.
Rapoarte Furnizori:
- Fisa furnizor din operational
- Fisa furnizori din contabilitate
- Lista facturi furnizori
- Lista facturi furnizor pe sursa de finantare si articol bugetar
- Lista facturi furnizor fara nir
- Lista facturi neplatite pe sursa de finantare si articol bugetar
- Plati la furnizori
- Liste solduri furnizori
- Liste solduri furnizori pe sursa de finantare si articol bugetar
- Balanta solduri furnizori lei
- Balanta solduri furnizori pe sursa de finantare si articol bugetar
- Lista plati pentru facturi aferente
MODUL CLIENTI
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatorul de clienti.
- Inregistreaza informatii despre client (cod fiscal, cod J, adresa, telefon, mail, fax, site, banca clientului, contul bancii clientului, angajatul care se ocupa de clientul respectiv).
- Permite clasificarea clientilor in functie de 2 grupari: Tip client, Grupa client.
- Permite inregistrarea, informativa, a conditiilor de plata ale clientului.
- Permite configurarea conturilor contabile pe fiecare client, pe tipuri diferite de inregistrari contabile.
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele aferente clientilor: Tipuri, Grupe, Conditii de plata, Adrese, Comentarii, Contacte.
- Inregistreaza factura client.
- Permite completarea si vizualizarea articolului bugetar si sursei de finantare, pe document; aceste informatii regasindu-se apoi in executia bugetara (prin transferul in contabilitate al documentului).
- Permite vizualizarea inregistraii contabile inainte de transferul in contabilitate al documentului.
- Permite transferul in contabilitate al documentului, direct din pagina de factura.
- Permite generarea avizului de expeditie pe baza facturii client.
- Permite descarcarcarea stocului direct din factura, daca nu se foloseste Avizul de
expeditie.
- Permite distribuirea la nivel de continut a valorii documentelor in functie de mai multe criterii de clasificare a atributelor (ex: sursa de finantare).
- Permite urmarirea relatiilor cu clientii.
- Permite tiparirea facturii client, tiparind pe factura numele si CNP-ul celui care intocmeste factura (in cazul in care utilizatorul este logat in sistem cu userul si parola proprie si are introdus CNP-ul).
- Permite numerotarea automata a facturilor client, prin configurarea mai multor plaje de numere in functie de tipologia de document folosit; se pot configura atat numere, cat si serii de facturi, pe fiecare tip de numerotare.
- Evidenta situatiilor contabile si operationale.
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte.
Rapoarte Clienti:
- Lista facturi neincasate
- Lista facturi clienti
- Fisa client din operational
- Fisa client din contabilitate
- Balanta solduri clienti
- Lista clienti
MODUL GESTIUNE STOCURI
- Suport pentru vizualizarea stocurilor, pentru fiecare pozitie din stoc oferindu-se informatii valorice si cantitative.
- Suport pentru obtinerea de informatii complete despre gestiunea cantitativ – valorica: stocurile initiale, intrari, iesiri, stocuri finale.
- Gestionarea miscarilor de stoc conform metodei FIFO.
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatorul de articole, prin stocarea urmatoarelor informatii:
- Cod articol, nume articol, cota de TVA pentru articolul respectiv
- Clasificarea articolului (pe 4 nivele de clasificare)
- Tipul articolului (stocabil sau serviciu)
- UM, articolul bugetar
- Posibilitatea de configurare a conturilor pe articole, pe diferite tipuri de documente.
- Ofera posibilitatea de gasire usoara a articolului in nomenclator cu ajutorul unor criterii de filtrare din pagina de articole.
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele aferente articolelor: Categorii, Subgrupe, Grupe, Tipuri, prin definirea codului si numelui pentru fiecare clasificare in parte.
- Permite introducerea articolelor prin intermediul unei pagini separate, care nu incarca tot nomenclatorul de articole, aceasta ducand la un acces in pagina mult mai rapid.
- Permite modificarea articolelor prin intermediul unei pagini separate, care nu incarca tot nomenclatorul de articole, aceasta ducand la un acces in pagina mult mai rapid si modificarea mult mai rapida a informatiei dorite.
- Inregistreaza documente de intrare in gestiune:
- NIR – permite inregistrarea documentului de intrare in gestiune a articolelor.
- NIR din factura – permite generarea documentului NIR pe baza informatiilor introduse in factura; in acest fel se elimina redundanta.
- NIR din aviz – folosit pentru transferul stocului dintr-o gestiune in alta a aceleiasi institutii, dar aflate in locatii diferite; permite generarea documentului NIR pe baza informatiilor introduse in aviz; in acest fel se elimina redundanta.
- NIR de retur – permite inregistrarea retururilor primite de la furnizori, pe baza intrarilor inregistrate in sistem.
- Permite inregistrarea comisiei de receptie pe NIR.
- Permite aflarea din documentul NIR a documentelor de iesire care au consumat din NIR-ul respectiv.
- Permite inregistrarea manuala a sursei de finantare si articolului bugetar pe document.
- Permite preluarea sursei de finantare si articolului bugetar din factura furnizor (daca acestea au fost inregistrate in factura).
- Permite previzualizarea notei contabile pe NIR, in cazul in care se transfera acest document in contabilitate.
- Permite transferul in contabilitate al documentului direct de pe NIR.
- Permite tiparirea NIR-ului.
- Inregistreaza documentele de iesire din gestiune:
- Bon de consum – permite inregistrarea documentului de iesire din gestiune a articolelor
- Permite aflarea din documentul Bon de consum a documentelor de intrare pe baza carora s-a scazut gestiunea
- Permite inregistrarea manuala a sursei de finantare si articolului bugetar pe document
- Permite preluarea sursei de finantare si articolului bugetar din NIR (daca acestea au fost inregistrate in NIR)
- Permite previzualizarea notei contabile pe Bonul de consum
- Permite transferul in contabilitate al documentului direct din pagina de Bon de consum
- Permite tiparirea Bonului de consum
- Bon de consum de retur – permite inregistrarea retururilor consumurilor, pe baza consumurilor inregistrate in sistem
- Aviz de expeditie – permite inregistrarea iesirilor catre o alta gestiune a aceleiasi institutii, aflate in alta locatie
- Aviz din factura client – permite descarcarea gestiunii in cazul vanzarii prin factura client.
- Permite aflarea din documentul Aviz a documentelor de intrare pe baza carora s-a
scazut gestiunea
- Permite inregistrarea manuala a sursei de finantare si articolului bugetar pe document
- Permite preluarea sursei de finantare si articolului bugetar din NIR (daca acestea au fost inregistrate in NIR)
- Permite previzualizarea notei contabile pe Aviz
- Permite transferul in contabilitate al documentului direct din pagina de Aviz
- Permite tiparirea Avizului
- Inregistreaza documentele de transfer dintr-o gestiune in alta, aflate in aceeasi locatie a institutiei:
- Bonul de transfer – permite inregistrarea documentuli care realizeaza atat iesirea din gestiunea emitenta cat si intrarea in gestiunea primitoare
- Permite aflarea din documentul Bon de transfer a documentelor de intrare si de iesire pe baza carora s-a facut intrarea in gestiune si s-a scazut gestiunea
- Permite inregistrarea manuala a sursei de finantare si articolului bugetar pe document
- Permite previzualizarea notei contabile pe Bonul de transfer
- Permite transferul in contabilitate al documentului direct din pagina de Bon de transfer
- Permite tiparirea Bonului de tranfer
- Permite definirea unui numar nelimitat de gestiuni
- Permite numerotarea automata a documentelor de stoc, pe baza unor plaje de numere definite de catre utilizator
- Evidenta situatiilor contabile si operationale
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte
Rapoarte Stocuri:
- Fisa magazie
- Balanta de stocuri cantitativ valorica
- Balanta de stocuri cantitativ valorica dupa pret
- Balanta de stocuri cantitativ valorica pe sursa de finantare si articol bugetar
- Bon de consum pe sectii, sursa de finantare si articol bugetar
- Lista inventar
- Lista atribute bon de consum
- Lista bonuri de consum
- Lista bonuri de consum detaliata
- Lista NIR-uri
- Lista NIR-uri detaliata
- Lista NIR-uri de retur
- Lista preturi articole
- Lista bonuri de transfer
MODUL OBIECTE DE INVENTAR
- Inregistreaza un obiect de inventar aflat in folosinta cu scopul utilizarii acestuia pe sectie si pe angajat, dand posibilitatea evidentei cat mai clare a utilitatii acestuia;
- Permite schimbarea sectiei sau a angajatului gestionar prin intermediul paginii de transfer obiecte de inventar;
- Permite inregistrarea iesiri/casarii obiectelor de inventar prin intermediul paginii proces verbal de casare;
- Permite returul obiectelor de inventar din gestiunea in folosinta, in cea de magazie prin intermediul paginii de retur in magazie;
- Ofera posibilitatea de completare a sursei de finantare si articolului bugetar pe fiecare obiect de inventar;
- Ofera posibilitatea multiplicarii sursei de finantare si a articolului bugetar pentru acele obiecte de inventar care au aceeasi sursa de finantare si acelasi articol bugetar;
- Permite inregistrarea inventarului faptic pe o anumita perioada contabila a obiectelor de inventar prin intermediul operatiunii de inventar fizic;
- Permite generarea si previzualizarea automata a notei contabile in functie de operatiunea aleasa: dare in folosinta, transfer, casare, retur in magazie;
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte.
Rapoarte Obiecte de inventar:
- Balanta de stocuri obiecte de inventar in magazie;
- Balanta de stocuri obiecte de inventar in folosinta;
- Lista inventar obiecte inventar;
- Lista inventar obiecte inventar folosinta;
- Lista proces verbal dare in folosinta detaliata;
- Lista proces verbal de casare obiecte inventar;
- Lista transfer obiecte inventar folosinta.
MODUL MIJLOACE FIXE
Intrari Mijloace fixe
- Permite inregistrarea in evidenta a unui nou mijloc fix pe baza datelor din documentul ce sta la baza tranzactiei respective si in conformitate cu clasificarea din catalogul mijloacelor fixe.
- Operatiile efectuate asupra mijloacelor fixe se inregistreaza pe baza documentelor asociate, modificandu-se valorile caracteristice.
- Permite corectii de mijloace fixe – schimbare: sectie, locatie,nr serial, nr inventar, valoare, durata normata de utilizare, grupa interna.
- Permite anularea corectiilor efectuate asupra MF-urilor.
- Permite inregistrari referitoare la iesirea unui mijloc fix prin transfer, vanzare, casare in grup, casare partiala in grup, casare partiala.
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele aferente mijloacelor fixe: Categorii MF, motive schimbare MF, grupuri interne MF, metode MF, tipuri operatiuni MF, operatiuni MF, Locatii, Articole MF.
- Permite calcularea amortizarii mijloacelor fixe incepand cu luna urmatoare punerii in functiune. Rata lunara se calculeaza in functie de regimul de amortizare stabilit pentru fiecare mijloc fix (amortizare lineara,amortizareaccelerata).
- Permite multiplicarea datelor referitoare la un MF, in cazul achizitionarii mai multor MF de acelasi fel.
- Ofera posibilitatea de completare a sursei de finantare si articolului bugetar pe fiecare MF.
- Permite configurarea conturilor de MF, amorizare, cheltuiala cu amortizarea pentru fiecare MF in parte sau pe categoria de MF.
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte.
Rapoarte Mijloace Fixe:
- Centralizator amortizari
- Centralizator Mijloace Fixe
- Centralizator Mijloace Casate
- Centralizator intrari mijloace fixe
- Centralizator iesiri mijloace fixe
- Fisa mijlocului fix
MODUL FINANCIAR
- Operatiuni de casa- banca:
- Ofera mecanisme pentru gestionarea si urmarirea activitatilor de casa si banca.
- Ofera control asupra interventiei directe a utilizatorului in soldul din casierii; acesta poate fi modificat doar prin documente specifice operatiunlor de casa si doar pe o caserie deschisa.
- Permite deschiderea unei case anterioare, recalculand automat soldul casei
- Inregistreaza operatiunile de plata si incasare prin casa
- Permite verificarea soldului din casierie – nu permite plati daca valoarea acestora depaseste valoarea soldului din casierie
- Ofera in orice moment informatii privind soldul initial si soldul curent (diferenta dintre soldul initial + incasari si plati)
- Permite inregistrarea sursei de finantare si a articolului bugetar pe fiecare incasare / plata
- Permite alocarea facturilor cu documentele de plata / incasare, atat in pagina de incasari / plati cat si in alta pagina, in cazul in care in momentul introducerii platii / incasarii, nu este introdusa in sistem factura.
- Permite modificarea oricarei informatii despre incasarea / plata efecutata
- Permite tiparirea chitantei de incasare
- Inregistreaza extrasul in lei
- Ofera posibilitatea de a vizualiza si tipari documente de analiza precum registrul de casa, registrul de banca
- Permite preluarea automata a OP-urilor ca pozitii in extras (in cazul in care nu se introduc in acelasi timp cu extrasul) sau crearea noilor ordine de plata ce apar pe extras
- Permite inregistrarea sursei de finantare si a articolului bugetar pe fiecare inregistrare din extras
- Ofera un sistem de verificare a inregistrarilor introduse prin verificarea diferentei dintre soldul initial si cel final, care trebuie sa fie egal cu soldul op-urilor
- Permite previzualizarea inregistrarii contabile si transferul in contabilitate direct din document
- Decont:
- Inregistreaza documentul decont pentru un angajat, pentru justificarea cheltuielilor facute de acesta
- Permite alocarea facturilor cu decontul, in cazul in care se plateste un furnizor prin decont
- Permite inregistrarea sursei de finantare si a articolului bugetar pe fiecare inregistrare din decont
- Permite previzualizarea inregistrarii contabile si transferul in contabilitate direct din document
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele aferente operatiilor casa/banca/deconturi
- Nume operatiune
- Daca are partener sau nu
- Configurare conturi contabile
- Tipul de document pe care trebuie sa apara operatiunea
- Configurarea locului de unde se alege contul partenerului
- Configurarea daca operatiunea sa faca inregistrare contabila sau nu
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte
Rapoarte Financiar:
- Extrase de cont
- Fisa angajatilor din operational
- Fisa angajat in contabilitate
- Lista deconturi
- Alocare operatiune banca/casa
- Lista operatiuni prin casa
- Lista operatiuni prin banca
- Balanta solduri angajat
- Registru de casa
- Registru de banca
MODUL CONTABILITATE
- Ofera mecanisme pentru managementul tranzactiilor contabile si a integrarii contabile a tuturor modulelor din sistemul informatic
- Permite crearea dinamica a sabloanelor de note contabile astfel incat se pot creea note contabile fara a cunoaste neaparat semnificatia tranzatiilor si a conturilor din nota
- Prezinta un plus de flexibilitate in raportarea pe baza notelor contabile prin definirea atributelor dinamice la nivelul antetului de nota. Astfel se pot definii tipologii de note si pentru fiecare tipologie un numar dinamic de atribute (ex: articol bugetar)
- Prezinta un plus de flexibilitate in raportarea pe baza notelor contabile prin definirea distributiilor la nivel de linie de nota. Astfel, fiecare linie poate fi distribuita valoric catre mai multe atribute (ex: articol bugetar)
- Posibilitatea introducerii de date, prin automatizarea operatiunilor si prin calcularea automata a unor serii de note de inchidere (inchidere conturi venituri si cheltuieli, inchidere TVA)
- Permite inchiderea conturilor de venituri si cheltuieli pe diverse analitice ale contului 121, in functie de specificul fiecarui client
- Permite inchiderea si deschiderea lunilor contabile, precum si inchiderea si deschiderea anului;
- Inchiderea unei luni contabile ofera garantia pastrarii corectitudinii datelor introduse in aceea luna, nemaiexistand posibilitatea operarii neautorizate asupra lunii respective
- Permite listarea notelor contabile – cumulate sau detaliate – listare care se poate face fie pentru fiecare nota in parte, fie pentru un set de note contabile, existand multiple criterii de filtrare:
- tipul de document din care provine nota contabila
- tipologia de document din care provine nota contabila
- data de inceput / data de sfarsit
- depozitul
- cont bancar
- banca
- Grupa interna (a MF-ului)
- Casa
- Id-ul notei
- furnizorul
- Control puternic asupra utilizatorilor si corectitudinii datelor; drepturile fiecarui utilizator fiind detaliate pana la nivel de document
- Permite sau nu (in functie de setarile de sistem) operarea cu conturi contabile sintetice
- Integrare cu toate modulele sistemului informatic; datele operate in aceste module sunt importate la comanda in modulul de contabilitate, pentru a nu se opera acelasi document de mai multe ori.
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte
Rapoarte Contabilitate:
- Balanta de verificare analitica
- Balanta de verificare analitica pe sursa de finantare
- Balanta de verificare analitica pe sursa de finantare si articole bugetare
- Balanta de verificare sintetica
- Balanta de verificare sintetica pe sursa de finantare
- Balanta de verificare sintetica pe sursa de finantare si articole bugetare
- Fisa cont analitica
- Fisa cont cumulata
- Fisa cont pentru operatii diverse
- Registru jurnal
- Registru CFP
- Lista note contabile
- Lista atribute note contabile
- Situatia conturilor de cheltuiala de sursa si articol bugetar
MODUL BUGETE
- Ofera mai multe versiuni de bugete, grupate pe seturi de bugete, dintre acesta unul singur fiind activ
- Bugetul se poate detalia pe perioade contabile (semestru, trimestru, luna), permitand un control si o analiza mai fina
- Vizualizarea si completarea bugetului se poate face unidirectional; modificarile facute asupra bugetului dintr-o perioada mai mica sunt vizibile intr-o perioada mai mare
- Sumele definite in buget sunt preluate automat si gestionate in cazul propunerilor de angajare, angajamentelor bugetare, ordonantarilor de plata
- Gestioneaza documentele specifice si ofera utilizatorului posibilitatea de transfer al informatiilor dintr-un document in altul, eliminand astfel redundanta introducerii datelor.
- Sistemul este integrat cu toate celelalte componente ale sistemului, astfel incat toate datele necesare pentru executia bugetara sa fie disponibile, fara a mai fi introduse a doua oara
- Propunere de angajare:
- Sistemul permite vizualizarea valorilor aprobate in buget, trimestrial sau anual, in functie de fluxul clientului, pe sursa de finantare si articolul bugetar ales
- Sistemul calculeaza automat diferenta dintre bugetul aprobat si creditele angajate, nepermitand utilizatorului sa inregistreze documente daca nu mai exista buget aprobat
- Permite tiparirea documentului Propunere de angajare
- Angajament bugetar
- Permite generarea Angajamentului pe baza propunerii de angajare, evitandu-se astfel redundanta in introducerea documentelor
- Permite tiparirea documentului Angajament de plata
- Ordonantare de plata
- Permite generarea Ordonantarii pe baza angajamentului, evitandu-se astfel redundanta in introducerea documentelor
- Sistemul calculeaza automat diferentele dintre Disponibil inaintea efectuarii platii si suma de plata, rezultand Disponibilul ce mai poate fi folosit
- Permite tiparirea documentului Ordonantare
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte
Rapoarte Bugete:
- Bugetul anual
- Cont de executie al institutiilor publice
- Fisa articol bugetar
- Fisa articol bugetar cumulata
- Lista angajamente
- Lista ordonantari
- Lista propuneri de angajare
MODUL CONTRACTE
- Inregistrarea si gestionarea contractelor, in functie de tipurile acestora
- Permite inregistrarea contractelor in functie de tipul de urmarire – valoric sau cantitativ-valoric
- Pe contract se pot evidentia urmatoarele:
- tipul de contract: de produs, de servicii, de lucrari
- termenul de plata
- procedurile de achizitie conform legii
- Inregistrarea si gestionarea anexelor la contracte
- Urmarirea produselor/serviciilor aflate pe contracte
- Permite inregistrarea actelor aditionale conform legii in vigoare (in primele patru luni ale anului). In cazul produselor, sistemul nu permite ca valoarea unui produs aflat pe un act aditional sa poata depasi 50% din valoarea de pe contract.
- Permite realizarea mai multor comenzi dintr-un singur contract, sistemul aducand de fiecare data diferenta dintre cantitatea trecuta in contract si cantitatea pentru care deja s-au facut comenzi.
- Permite generarea de facturi in baza comenzilor furnizor si editarea cantitatii efectiv livrate in baza comenzii.
- Ofera informatii despre valoarea cantitatii ramase din contract si valoarea cantitatii livrata
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte
Rapoarte Contracte:
- Centralizator contracte
- Corelatie Contracte-Comenzi
- Lista contracte
- Legatura contract-comanda-factura-NIR-plata
MODUL SALARIZARE
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele de lucru referitoare la organizatie: Nume societate, Sediu, Numar Registrul Comertului, Locatie registrul comertului, Cod unic inregistrare, Reprezentant legal, Functie reprezentant legal, Cont bancar, Banca, Sucursala, Coduri CAEN.
- Inregistreaza si gestioneaza nomenclatoarele de lucru referitoare la salarizare: Tipuri de profesii, Departamente (Compartimente), Profesii, Functii (conf. COR) Asiguratori, Sarbatori legale, Echipe, Sectii, Cabinete, Clasificare bugetara, Fel clasificari, Coduri postale, Nivel de studii, Tipuri de contracte, Norme de lucru.
- Inregistreaza si gestioneaza setarile care se fac pe organizatie:
- cuprinde toate procentele care intra in calcularea salariului si care se modifica conform Legii, precum si cotele pentru spor de vechime si fidelitate
- cuprinde toate procentele stabilite de catre angajator pentru plata orelor suplimentare, ore de garda, spor ore de noapte, cotizatiile catre sindicate sau catre alte fonduri.
- cuprinde toate procentele datorate de angajator la fondul de salarii si care se modifica conform Legii.
- Permite inchiderea sau/si deschiderea lunilor, in functie de necesitatile utilizatorului.
- Permite stergerea unor valori automat, oferind astfel posibilitatea de recalcularii valorilor pentru lichidare/avans
- Permite calculul unor sume brute pornind de la suma neta (exemplu prima bruta pronind de la prima neta), folosind si criterii de filtrare nume, echipa, cabinet, sectie, departament, clasificatie bugetara, fel clasificare, functia
- Poate permite importul fisierelor excel cu cotizatiile CAR ale angajatilor
- Ofera calculul drepturilor salariale ale angajatilor:
- permanenti
- pe perioada determinata;
- cu contract individual de munca cu norma intreaga sau cu timp partial
- pentru diverse tipuri de salarizare:
- colaboratori (membrii consiliului de administratie)
- regie
- acord individual
- acord colectiv
- Ofera calculul diverselor componente salariale:
- Calculul lichidarii – folosind urmatoarele criterii de filtrare: Nume angajat, Cabinet, Clasificatie bugetara, Sectie, Echipa, Fel clasificare, Compartiment, Functia
- Se poate calcula lichidarea pe un angajat, pe un grup de angajati sau pe toti angajatii in acelasi timp
- calcularea automata a avansului salariu in functie de zilele lucrate si/sau a procentului aferent stabilit la nivel de unitate.
- calcul automat al concediului de odihna in functie de data de inceput si data de sfarsit
- calcul automat al concediului medical in functie de data de inceput si data de sfarsit
- alte tipuri de concedii
- sporuri:
- calcul automat al sporului de vechime si sporului de fidelitate in functie de data angajarii si a vechimii in munca/unitate;
- calcul automat a diverselor sporuri specifice unitatii;
- calcularea automata a cotizatiilor sindicale si/sau a cotizatiilor la alte fonduri
- prime si ajutoare sociale
- penalizari
- retineri
- deduceri
- impozitul lunar
- impozitul pe venitul anual – fise fiscale
- declaratii lunare CAS, Sanatate, F.N.U.A.S.S., Somaj
- ofera posibilitatea introducerii a unor sume – prime la mai multi angajati printr-o singura comanda, calculandu-se salariul in functie de aceasta
- permite calculul automat al unei indexari salariale folosind criterii de filtrare pe sectie, clasificare bugetara, fel clasificare, echipa, departament, cabinet
- permite inregistrarea si gestionarea datelor despre angajati, astfel:
- personal:
- Informatii generale
- Informatii contract
- Informatii persoane in intretinere
- Informatii conturi banca
- Informatiile cu privire la tip contract, asigurator, cabinet, sectie, departament, clasificatie bugetara, fel clasificare, echipa, functie se memoreaza automat pe fiecare perioada contabila
- date salarizare – inregistreaza informatii cu privire la datele de salarizare
- Informatii generale
- Informatii valori
- pontaj – inregistreaza informatii cu privire la timpul lucrat al angajatilor
- Informatii generale
- Informatii valori
- prime – deduceri – inregistreaza informatii despre primele si deducerile acordate/retinute angajatilor
- Informatii generale
- Informatii valori
- concedii – inregistreaza concediile, avand posibilitatea de calculare automata a zilelor de concediu, facand diferenta intre data inceput si data sfarsit
- Concediu de odihna
- Concediu fara plata
- Concediu zile libere platite
- Concediu medical
- Exista criterii de verificare pentru a nu permite erori de introducere
- initializare personal – permite introducerea unor date istorice despre angajat, necesare in calculul ulterior
- Permite vizualizarea/listarea rapoartelor cu posibilitatea selectarii informatiilor dorite de utilizator, cu ajutorul configuratorului de rapoarte
Rapoarte Salarizare:
- Stat de plata
- Centralizator angajator
- Centralizator concedii medicale
- Stat avans concediu de odihna
- Centralizator concedii de odihna
- Centralizator drepturi si retineri
- Concedii medicale
- Foaie colectiva de prezenta
- Tichete de masa
- Fluturasi lichidare
- Fluturas avans
- Centralizator avans
- Centralizator viramente pe echipe si/sau departamente
- Centralizator functii
- Lista detalii personal
- Lista detalii salarizare
- Lista persoane in intretinere
- Lista retineri
- Rapoarte banci
- Stat de functii
- Stat de plata colaboratori
- Lista detalii personal cu contract incheiat
- Borderouri banci
- Lista evolutiei incadrarii personalului
- Lista sume al xii-lea salariu
- Lista angajati iesiti din unitate
- Lista angajati intrati in unitate
MODUL NOMENCLATOARE FINANCIARE
- Administreaza datele din aplicatie printr-o interfata prietenoasa ce dispune de multiple facilitati:
- permite definirea de nomenclatoare diverse: depozite, centre de cost, banci, conturi bancare, unitati de masura etc
- filtrare dupa diverse campuri
- sortare dupa campurile importante
- link-uri catre nomenclatoarele referite
- navigare rapida printre date
MODUL STATISTICA SI RAPORTARE
- Ofera un set bogat de rapoarte medicale, financiare si statistice;
- Ofera un configurator de rapoarte foarte flexibil. Fiecare utilizator isi poate defini si configura functionalitatea si modul de vizualizare a rapoartelor;
- Fiecare raport dispune de diverse modalitati de parametrizare, in functie de tipul acestuia;
Centralizator cazuri pe spital – stare proceduri
- DRG
- Centralizator cazuri pe spital pe tipuri de internare;
- Centralizator cazuri pe spital pe tipuri de externare;
- Centralizator cazuri pe spital in functie de starea la externare;
- Centralizator cazuri pe spital in functie de sex;
- Centralizator cazuri pe spital – stare proceduri;
- Centralizator cazuri pe spital – zile spitalizare;
- Centralizator cazuri pe spital – numar de cazuri;
- Centralizator cazuri pe spital – interventie chirurgicala principal;
- Centralizator cazuri pe spital – diagnostic principal;
- Centralizator cazuri pe spital – decedati;
- Centralizator cazuri pe spital – CAS;
- Centralizator cazuri pe sectie – tip internare;
- Centralizator cazuri pe sectie – tip externare;
- Centralizator cazuri pe sectie – sex;
- Centralizator cazuri pe sectie – proceduri;
- Centralizator cazuri pe sectie – zile de spitalizare;
- Centralizator cazuri pe sectie – cazuri;
- Centralizator cazuri pe sectie – interventie chirurgicala principala;
- Centralizator cazuri pe sectie – diagnostic principal;
- Centralizator cazuri pe sectie – decedati;
- Centralizator cazuri pe spital – CAS.
- ASP
- Total examinari efectuate in sectia UPU;
- Analize efectuate pacientilor examinati in sectia UPU;
- Centralizatorul procedurilor noninvazive – explorari functionale (CIM 10 – AM);
- Centralizatorul investigatiilor radiologice si imagistice (CIM10 – AM);
- Centralizatorul procedurilor oncologice, chimioterapeutice si radioterapeutice (CIM10 – AM);
- Centralizatorul interventiilor chirurgicale (CIM10 – AM);
- Centralizatorul bolnavilor iesiti din spital;
- Numarul consultatiilor acordate fara internarea pacientilor;
- Numarul pacientilor internati dupa domiciliu.
- SIUI
- Gestionarea datelor care definesc sistemul de clasificare SIUI;
- Colectarea si clasificarea datelor necesare, conform nomenclatoarelor SIUI;
- Gestionarea informatiilor si a confidentialitatii pacientilor;
- Posibilitatea import personalizare (Conform contractului cu CAS);
- Posibilitatea realizarii rapoartelor personalizate specifice clientului;
- Posibilitatea exportului SIUI, cu pastrarea istoricului exporturilor facute;
- Posibilitatea efectuarii raportarilor lunare SIUI cu preverificarea validitatii datelor de raportat catre CAS, inclusiv a raportarii consumului de medicamente in formatul SIUI-FARM-CI, in conformitate cu prevederile OUG nr. 77/2011 si a Ordinului nr. 1518/2011.
- Case de asigurari
- Sume pentru servicii medicale spitalicesti;
- Formular de raportare transferati in si din sectiile de terapie intensiva;
- Formular de raportare transferati in alte institutii medicale spitalicesti;
- Situatii nominale;
- Statistici privind miscarea bolnavilor in spital;
- Desfasurator pentru decontarea serviciilor medicale spitalicesti;
- Situatia serviciilor medicale realizate, pe case de asigurari de sanatate.
- Alte rapoarte medicale
- Evolutia grafica a pacientilor in decursul internarii curente si/sau al altor internari in cadrul spitalului, pentru valorile rezultatelor investigatiilor clinice, pe unul sau mai multe tipuri de rezultate;
- Evolutia grafica a pacientilor in decursul internarii curente si/sau al altor internari in cadrul spitalului, pentru valorile rezultatelor investigatiilor paraclinice, pe unul sau mai multe tipuri de rezultate, cu evidentierea valorilor anormale (in afara intervalului de normalitate) diferit pentru barbati, femei, femei insarcinate, copii;
- Cautari avansate pe loturi de pacienti, care au un diagnostic comun;
- Cautari avansate pe loturi de pacienti, care au un tratament comun;
- Cautari avansate pe loturi de pacienti, care au un rezultat comun pe investigatii paraclinice;
- Analize comparative si statistice pe loturi de pacienti in privinta diagnosticelor, tratamentelor sau rezultatelor la investigatiile paraclinice;
- Opis prezentari;
- Opis consulturi;
- Opis consulturi cu o decizie medicala specificata;
- Opis internari;
- Opis externari;
- Opis pacienti externati cu o anumita procedura efectuata;
- Opis pacienti externati cu un anumit diagnostic principal si/sau secundar
- Opis pacienti neexternati;
- Opis transferati;
- Opis decedati;
- Opis proceduri medico-chirurgicale;
- Registru de garda;
- Registru medicamente pe medici si sectii;
- Gestiune medicamente;
- Repartizare pacienti;
- Medici de familie;
- Indici statistici;
- Durata medie de spitalizare pe diagnostic;
- Interventii chirurgicale;
- Durate de spitalizare pe grupe de varsta;
- Foaie zilnica de miscare;
- Centralizatorul lunar al sectiei si stationarului;
- Centralizatorul lunar al sectiei si spitalului;
- Centralizatorul lunar al internarilor pe case de asigurari de sanatate;
- Miscarea bolnavilor in spital;
- Raport diagnostice secundare pentru pacienti externati.
- Financiare
- Fiecare raport dispune de diverse modalitati de parametrizare, in functie de tipul acestuia, existand posibilitatea de conversie a rapoartelor intr-o valuta la curs istoric sau la un curs specificat
- Raportare in functie de distributia facuta pe baza criteriilor de clasificare si de valorile atributelor
- Permite raportarea in functie de atributele definite pe documente
- Raport de executie bugetara
- Rapoarte specifice fiecarui modul
MODUL ADMINISTRARE, ARHIVARE, URMARIRE SI BACKUP
Administrare
Gestiune utilizatori:
- Gestioneaza toti angajatii spitalului care folosesc programul;
- Asigura accesul utilizatorilor in sistem pe baza de parola;
- Foloseste diverse nivele de securitate, identice cu activitatile medicale curente;
- Foloseste drepturi de vizibilitate bazate pe grupuri de medici – o asistenta va accesa numai pacientii care sunt sub supravegherea medicilor cu care aceasta lucreaza.
Urgenta – Ambulatoriu
- Gestiune grupuri de utilizatori – securitate;
- Gestiune pozitii si competente personal medical si administrativ;
- Gestiune sectii si tipuri de sectii;
- Gestiune tipuri de proceduri medicale;
- Gestiune proceduri medicale;
- Gestiune tipuri de materiale sanitare;
- Gestiune simpla materiale sanitare;
- Gestiunea diagnosticelor medicale si a codurilor OMS sau DRG (format simplu sau extins).
Laborator
- Gestiunea domeniilor de lucru;
- Gestiunea grupurilor de analize;
- Gestiunea analizelor de laborator;
- Gestiunea costurilor pe analize de laborator;
- Configurare dinamica a parametrilor comunicatiei cu aparatele;
- Gestiunea tipurilor de aparate;
- Gestiunea aparatelor de laborator;
- Gestiunea analizelor de laborator cu facilitati avansate de cautare;
- Gestiunea rezultatelor posibile pe o analiza, cu valori normale si unitati de masura.
Farmacie
- Gestiunea medicamentelor;
- Gestiunea stocurilor;
- Gestiunea furnizorilor;
- Gestiunea facturilor;
- Gestiunea substantelor active.
Imagistica Medicala
- Gestiunea domeniilor de imagistica medicala;
- Gestiunea grupurilor investigatii de imagistica medicala;
- Gestiunea cerilor de imagistica medicala de laborator;
- Gestiunea costurilor pe imagistica medicala de laborator;
- Gestiunea tipurilor de aparate de imagistica medicala;
- Gestiunea aparatelor de imagistica medicala de laborator;
- Gestiunea tipurilor de investigatii de imagistica medicala cu facilitati avansate de cautare;
- Gestiunea diagnosticelor posibile pe o imagine medicala.
Bloc Alimentar
- Gestiunea alimentelor;
- Gestiunea mancarurilor;
- Gestiunea regimurilor;
- Gestiunea stocurilor;
- Gestiunea furnizorilor;
- Gestiunea facturilor.
Arhivare, urmarire si back-up
- Asigura arhivarea periodica a informatiilor medicale, financiare si statistice;
- Creeaza un log al tuturor actiunilor pe care un utilizator le efectueaza in aplicatie. Aceasta permite pe de o parte urmarirea actiunilor utilizatorilor in sistem, pe de alta parte posibilitatea de reconstructie a informatiilor in caz de accidente;
- Asigura back-up automat zilnic pentru baza de date catre o locatie prestabilita de la hard-disk, dintr-un spatiu securizat si protejat impotriva incendiilor, care ulterior pot fi inmagazinate pe diverse suporturi: DVD, CD-ROM, Banda magnetica;
- Existenta unui plan pentru recuperare datelor in caz de dezastru;
- Posibilitatea de restaurare a bazei de date din urma cu minim 3 zile.
4.2. Arhitectura sistemului
Platfoma Hipocrate este un sistem bazat pe cea mai noua tehnologie in domeniul WEB – ASP si ASP.NET, special conceputa pentru implementarea si utilizarea programelor accesate de un numar mare de utilizatori, fiecare din ei cu drepturi diferite de acces.
- Procesarea centralizata a datelor, pe un singur server, numit server de aplicatie (IIS)
- Stocarea datelor intr-un singur loc, pe serverul de baze de date (SQL Server)
- Metode de apel la distanta a tuturor functiilor implementate de program (HTTP)
- Mesajele aplicatiei, helpul si manualul sunt scrise in limba romana
- Afisarea parametrica si dinamica a rezultatelor sub forma unui limbaj universal de programare: HTML
- Se poate lucra atat cu mouse-ul cat si cu tastatura
- Accesul utilizatorilor se face pe baza configurarilor facute de Administrator (in vederea asigurarii confidentialitatii)
- Respecta normele legale cu privire la confidentialitatea datelor si la semnatura electronica
- Aplicatia tine un istoric al accesului utilizatorilor la datele din sistem
- Particularizarea facila a fluxurilor de date ale aplicatiei
- Metode avansate de gestionare a informatiei (securitate, acuratete, consistenta, consecventa)
- Posibilitatea salvarii periodice a datelor
- Permite importul nomenclatoarelor furnizate de MS, INCDS, CNAS, CASAOPSNAJ, etc.
- Metodologia de calcul a costurilor si consumurilor este usor configurabila (se poate modifica)
- Instalarea aplicatiei (kit), manualele de configurare, manualul utilizatorului si cel al administratorului sunt asigurate de firma
- Timpul de raspuns la erori (bug-uri) este scurt si se face gratuit pe perioada de garantie
- Transfer mic de informatii in retea, ceea ce favorizeaza accesul de la distanta, din orice punct
- Metode complexe de garantare a securitatii transferului de date, bazat pe certificate de securitate si criptare pe chei de 128 bits sau mai mari
- Interventie rapida de la distanta, instantanee, direct pe serverul de aplicatie pentru remedierea problemei
- Nu necesita suport tehnic software pe calculatoarele utilizatorilor
4.3. Beneficii
Implementarea platformei HIPOCRATE contribuie la integrarea si interconectarea tuturor activitatilor din punct de vedere medical si a activitatilor conexe de management si gestiune dintr-o institutie medicala, determinand o serie de beneficii majore:
- Operabilitate
- tehnologie web based, modulara, usor de folosit, cu ecrane intuitive in limba romana
- modulele – pot fi folosite separat sau impreuna, in functie de activitatile specifice institutiei
- informatia este introdusa o singura data in sistem, eliminandu-se redundantele din sistem
- informatii in timp real indiferent de localizarea acestora
- consolidarea datelor din intreg sistemul pe structura piramidala
- timpi de implementare relativi scurti, echipa de implementare fiind certificata in formatori de competente profesionale
- posibilitatea exportului de date in diferite formate (XML) si standarde internationale
- Eficientizare
- organizatorica
- obtinerea datelor in timp real permite managementului stabilizarea functionarii spitalului prin eficientizarea sectiilor subordonate
- reducerea activitatii de tip birocratic depuse de medici in favoarea celei strict profesionale prin rezolvarea operativa a unor aspecte precum externarile, condicile de medicatie, tipizate specifice completate automat cu datele din sistem, etc.
- eficientizarea alocarii bugetelor
- oferirea tuturor informatiilor necesare reducerii costurilor aferente zilei de spitalizare
- istoric medical al pacientului in spitat, in format electronic
- automatizarea prelucrarii si transferului de date si imagini
- vizualizarea in timp real a nivelului indicatorilor de management stabiliti conform Ordinului 112/2007 pentru evaluarea activitatii managerilor, in vederea aplicarii masurilor preventive si corective necesare modificarii acestora pentru a atinge nivelul dorit
- viziune de ansamblu asupra intregii activitati a institutiei medicale
- procesuala
- identificarea probelor de laborator folosind etichetele cu coduri de bare
- reducerea cu peste 70% a cheltuielilor aferente utilizarii filmelor radiologice clasice
- Previzionare
- prin informtiile furnizate in TIMP REAL utilizatorul poate efectua o serie de previziuni asupra stocurilor si implicit a necesarului
ex: Bloc Alimentar
- Recomandare automata a necesarului zilnic de alimente, pe baza centralizatorului de regimuri si a meniului creat la bucatarie
- Posibilitatea previzionarii necesarului de alimente pentru perioada urmatoare tinand cont sau nu de stocul existent
- urmarirea tuturor consumurilor de materiale generate de diverse sectii in timp real => previzionarea aprovizionarii pe termen scurt si eliminarea stocurilor create in unitate.
- Control
- ofera managementului un instrument complet de audit si control asupra tuturor proceselor desfasurate in cadrul institutiei medicale
- ex. raport farmacie – urmarirea consumului
- controlul total asupra raportarilor
- controlul alocarii bugetelor
- Standardizarea si acuratetea informatiilor
- prin intermediul sistemului complex de validare a datelor introduse sistemul ofera utilizatorului posibilitatea de a vizualiza/corecta diverse greseli de operare, determinand astfel reducerea la minim a erorilor umane
- corectarile se fac in functie de regulile stabilite in concordanta cu legislatia in vigoare, de normele impuse de forurile superioare, de reglementarile contractuale cu Casele de asigurari de sanatate
- informatii in timp real, inainte de raportare, despre ICM-ul realizat si posibilitatea verificarii acestuia cu cel mai bun diagnostic similar